Start Reklama w mediach
Reklama w mediach

W jakich mediach reklamujemy się najchętniej?

Współcześnie nadal popularne są: prasa, TV oraz radio. Media ogólnopolskie docierają do naprawdę szerokiego audytorium, jednakże każde z nich ma swój specyficzny charakter oraz inne wady i zalety, które mają kluczowe znaczenie dla całej kampanii.

Reklama telewizyjna

Dzisiejszy świat wypełnia reklama. Na każdym kroku spotykamy się z promowaniem produktu, z metodą product placement oraz innymi sposobami promocji i często nie jesteśmy świadomi, iż nasz wybór jest ukierunkowany kryptoreklamą (reklama ukryta). Telewizja, jako medium ma również wady. Nie dość, że jest to bardzo drogi nośnik, za stosunkowo krótki czas emisji w okresie najwyższej oglądalności, to nie zawsze dociera do określonej grupy docelowej. Niekiedy możemy mieć nad tym kontrolę, przykładem jest reklama skierowana do młodych matek, lub dzieci, w tym wypadku czas nadawania promowanego produktu powinien być tuż przed bądź tuż po Dobranocce, bądź kampania powinna odbywać się na stacjach przeznaczonych dla dzieci. Gdy celem jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców telewizja jako medium sprawdza się niezaprzeczalnie. Dlatego też, warto reklamować w niej produkty z branży spożywczej czy przeprowadzać kampanie społeczne. Przy produkcji reklamy telewizyjnej musimy pamiętać, że ważnym jej elementem jest slogan, czyli hasło reklamowe, którego celem jest trafienie do pamięci odbiorców, zachęcenie ich do kupna promowanego produktu. Reklama, od początku do końca powinna zatrzymać uwagę potencjalnego odbiorcy.

Reklama w radiu

Dźwięk to siła niniejszego nośnika. Radio to bardzo wymagający przekaźnik, ponieważ angażuje tylko jeden zmysł człowieka – słuch. Dodatkowo jest to medium towarzyszące, co oznacza, że zwykle stanowi tło dla naszych czynności codziennych. Audycji radiowych słuchamy najchętniej podczas pracy, gotowania czy jazdy samochodem, to powoduje naszą ograniczoną koncentrację na przykazywanych informacjach. Reklama radiowa powinna być niestandardowa, treściwa, przyciągnąć uwagę słuchacza od pierwszej sekundy. Mimo wszystkich niedogodności opisanych wyżej, reklamie radiowej często udaje się sprostać wymaganiom. Promowany produkt/usługa trafia do określonej grupy docelowej, ponieważ jest wiele rodzaji stacji radiowych kierowanych do konkretnego odbiorcy. Wybór precyzuje również zasięg stacji, ogólnokrajowy, bądź lokalny. Kolejną zaletą jest znacznie niższa cena kampanii reklamowej w radiu niż w telewizji.

Reklama w prasie

Najstarszym, ale nadal aktualnym medium reklamowym jest prasa. Główną zaletą umieszczenia reklamy w gazetach, czy czasopismach jest dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Niech za przykład posłużą nam produkty do pielęgnacji ciała, bądź salon kosmetyczny, który chcemy zareklamować. Naszą główną grupą odbiorców będą wówczas kobiety, a więc najlepszy wybór to prasa kobieca. Jeśli promowana usługa jest z działu motoryzacji, warto rozważyć reklamę w czasopismach dla mężczyzn. Istnieją również pisma branżowe, których grupą docelową są osoby pracujące w danej dziedzinie, bądź interesujące się nią np. magazyny dla inżynierów, ekonomistów, prawników. Za pośrednictwem tzw. prasy luksusowej możemy dotrzeć do osób zamożnych. Istnienie wielu kategorii podziału prasy, jest dowodem na to, że reklamodawcy mają możliwość niezwykle precyzyjnego dostosowania odpowiednich tytułów do określonej grupy docelowej. Dodatkowym atutem omawianego nośnika jest możliwość doboru formy przekazu. Istnieje cały szereg możliwości: wrzutki, zakładki, bony rabatowe, próbki, naklejki, strony zapachowe. To tylko kilka z dostępnych opcji. Reklama prasowa musi codziennie mierzyć się z silną konkurencją ze strony radia, telewizji i Internetu, co wymusza na niej stałe uatrakcyjnienie oferty dla reklamodawców. Co jakiś czas powstają nowe, zaskakujące wzory i pomysły, które pozwalają prasie utrzymywać się na rynku mimo stale słabnącej pozycji.

Media zawładnęły światem, dlatego skutecznym sposobem reklamy jest promowanie swoich usług oraz produktów w telewizji, prasie i radiu. Nie bez powodu środki masowego przekazu są nazywane „czwartą władzą”. Reklama, dzięki swojej sile perswazji, kreuje nasze potrzeby, wartości i cele. Skutecznie poprowadzona kampania nie poinformuje Cię jedynie o nowym produkcie, skuteczny przekaz sprawi, że zapragniesz stać się posiadaczem tego produktu, poczujesz, że jest on stworzony specjalnie dla Ciebie.

Udostępnij
 

Sonda

Jaki dział Cię interesuje najbardziej?
 

Odwiedzają nas

Odwiedza nas 7 gości