Start Reklama w internecie
Reklama w internecie
Kampania Reklamowa w Internecie

Zgodnie z danymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 2013 roku tylko 8% miejscowości w Polsce nie ma dostępu do Internetu. W świetle niniejszych doniesień śmiało można stwierdzić, że Internet jest globalnym medium komunikacyjnym wypełnionym niezliczoną ilością informacji, wartości, norm i idei wymagających naszej selekcji. Przewaga, jaką posiada Internet w stosunku do pozostałych mediów, opiera się na pojęciu konwergencji, czyli połączeniu atrybutów wszystkich masowych przekaźników w jednym miejscu – „sieci www”. Komunikowanie za pomocą tekstu, obrazu i dźwięku w Internecie otrzymało dodatkową zaletę, jaką jest interaktywność. Dla reklamodawców oznacza to wybór spośród wielu nowych możliwości i stworzenie oryginalnego w formie, jak i treści komunikatu reklamowego pozwalającego adresatowi na odpowiedź. Nastąpiło diametralne skrócenie czasu między otrzymaniem informacji, a reakcją potencjalnego klienta, która może oznaczać nawet zakup produktu. Jednak osiągnięcie takich efektów wymaga zintegrowanych działań zarówno w sieci, jak i poza nią. Media tradycyjne mogą wspomagać działania w Internecie poprzez odsyłanie za pomocą adresu na stronę internetową, chociażby w celu uzyskania dodatkowych informacji przez klienta. Jednakże, najistotniejszą zaletą niniejszego medium jest umożliwienie reklamodawcy precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej promowanego produktu.

Spraw, by klient czuł, że to on ma kontrolę! Im więcej oferujemy, tym więcej zyskujemy – bardziej osobiste wrażenia konsumenta. Pozostawienie użytkownikom względnej swobody wyboru uprzyjemnia komunikację. Subtelna kontrola postępowania konsumenta opartego na odpowiednich wskazówkach może polegać na np. nakazie rejestracji pewnych witryn. Informacja służy później do skonstruowania komunikatu promującego produkt potencjalnie potrzebny klientowi.

Bądź przyjacielem, nie wrogiem! Skuteczność reklamy internetowej, nie opiera się na nachalnym przeszkadzaniu w odbiorze, jak często może to być odbierane w reklamach emitowanych w „starych mediach”, czyli telewizji, prasie czy radio. Powinniśmy sprawić by nasz przekaz współgrał z właściwym komunikatem. Ta interaktywna relacja jest bliższa zaproszeniu, niż żądaniu.

Wirus pożądany przez reklamodawców. Lawinowe rozprzestrzenianie się komunikatu w różnej formie (mamy tu wiele możliwości do wyboru, od zwykłej informacji ozdobionej graficznie po filmiki wideo czy aplikacje) jest oczekiwanym efektem funkcji typu „prześlij znajomym” często stosowanej w Internecie za pośrednictwem poczty e-mail, ale również przez różne portale, przede wszystkim społecznościowe, jak Facebook, Twitter itp. Metoda ta charakteryzuje się stosunkowo niskimi kosztami oraz dużą efektywnością nagłaśniania firmy, jej produktów i osiągnięć, a także może pomóc w zdobyciu szerokiego uznania. Jednak, alby udało się osiągnąć powyższy cel, nie wystarczy samo założenie reklamy wirusowej, potrzeba jeszcze pomysłu na nią, który spotka się z akceptacją masowej publiczności. Standardowa reklama w postaci banera promującego, zdobywa mniejsze zainteresowanie osób odwiedzających portal, na którym jest wyświetlana.

Podział na trzy rodzaje reklam interaktywnych, opiera się na nastawieniu komunikatu na rozrywkę, informację lub na obie kwestie równocześnie. Zestawienie rozrywki z zaangażowaniem ma na celu przyciągnięcie uwagi klienta za pomocą oryginalnego, przemyślanego pomysłu. Pojawiająca się w takim otoczeniu ciekawa informacja o produkcie na dłużej zatrzyma zainteresowanie odbiorcy i z większym prawdopodobieństwem skłoni go do działania – zakupu. Zawsze jednak najważniejsze jest odpowiednie wyważenie obu elementów, samo zaangażowanie nie da zadowalających efektów, dlatego też, dobry komunikat łączy w sobie zajmującą informację o produkcie i korzyść dla konsumenta.


Formy reklamy internetowej

Bannery

 Ich niekwestionowaną zaletą jest możliwość dokładnego pomiaru ich efektywności w danym czasie. Wskaźnik click-through, w który wyposażone są bannery, informuje ilu internautów, którym wyświetliła się reklama, kliknęło w nią. Odpowiedni poziom wskaźnika to 1%, jego dwukrotność oznacza już pierwszorzędną reklamę bannerową. Reklamodawcy mogą wybierać z szerokiej oferty formatów, jednak w każdym przypadku powinni pamiętać o prostocie takiej reklamy, przesyt informacji przyniesie skutek odwrotny do oczekiwanego. Powszechność tej formy reklamy jest efektem możliwości kreatywnych, które daje.


Pop-up

To reklama, która pojawia się automatycznie i ingeruje w akurat wykonywane przez internautów czynności, jednakże, za pośrednictwem ustawień przeglądarki, każdy może je zablokować.


Animacja „na stronę”

Ta najdroższa, ale zarazem najciekawsza forma reklamy internetowej, zaskakuje internautów swoja nagłą obecnością na ekranie monitora, jednak tym razem pod postacią nałożonych obrazów.


e-mail marketing

Tego typu wiadomości nie cieszą się powszechna tolerancją, dlatego też wymagają zwiększonej kreatywności. Błyskotliwy i osobisty przekaz ma szansę uniknąć odrzucenia. Przeszkodą, są również programy blokujące spamy. W takim wypadku rozwiązaniem może okazać się direct mail, w przypadku którego wiadomości wysyłane są na podstawie stargetowanej listy odbiorców. Mądrze stworzona aplikacja daje większe prawdopodobieństwo ocalenia wiadomości elektronicznej.

 

 

Ich niekwestionowaną zaletą jest możliwość dokładnego pomiaru ich efektywności w danym czasie. Wskaźnik click-through, w który wyposażone są bannery, informuje ilu internautów, którym wyświetliła się reklama, kliknęło w nią. Odpowiedni poziom wskaźnika to 1%, jego dwukrotność oznacza już pierwszorzędną reklamę bannerową. Reklamodawcy mogą wybierać z szerokiej oferty formatów, jednak w każdym przypadku powinni pamiętać o prostocie takiej reklamy, przesyt informacji przyniesie skutek odwrotny do oczekiwanego. Powszechność tej formy reklamy jest efektem możliwości kreatywnych, które daje.

Udostępnij
 

Sonda

Jaki dział Cię interesuje najbardziej?
 

Odwiedzają nas

Odwiedza nas 23 gości