Start Kampanie reklamowe
The News
Kampania ROBYG Grupa Deweloperska

By kampania reklamowa była skuteczna powinna być przemyślana, zaplanowana i spójna. Przed jej rozpoczęciem powinniśmy zadać sobie zasadnicze pytania: Jaki jest cel kampanii? Czy chcemy zwiększyć sprzedaż? Zwiększyć świadomość marki? Ocieplić wizerunek? Poinformować o naszej obecności na rynku? W zależności od tego jak będą wyglądały odpowiedzi na powyższe pytania i jak będą się klarować postawione przez nas cele, tak będzie wyglądać kampania.

Kolejnym etapem powinno być wyłonienie targetu. Pytania jakie powinny pojawić się na tym etapie to: Jak wygląda nasz target? Jak dotrzeć do grupy docelowej?

Pytania, są niby oczywiste, ale dzięki nim każdy marketingowiec będzie wiedział, jakie media będą najodpowiedniejsze do przeprowadzenia kampanii. Jeżeli naszą grupą docelową, są matki małych dzieci, to znacznie odpowiedniejszą prasą do umieszczenia reklamy będzie pismo skierowane do młodych matek, a nie przykładowo Magazyn Wędkarza.

Wybór odpowiedniego medium to pierwszy krok do sukcesu kampanii. Nie odniesiemy jednak powodzenia, gdy kreacja czy spot, który wypuszczamy na światło dzienne nie będą spójne, chwytliwe i nie będą posiadały „tego czegoś". „To coś" to pomysł – jego wyłonienie w procesie twórczym przebiega różnorako, od burzy mózgów po pomysł oparty na psychologicznych zależnościach.

Latem 2013 AVOCADO Grupa Reklamowa przeprowadziła kolejny cykl kampanii dla jednego z liderów rynku nieruchomości – grupy deweloperskiej ROBYG. Celem tej kampanii było zwiększenie sprzedaży mieszkań na 3 inwestycjach: Morenie, Jasieniu i Przymorzu. Grupa docelowa dewelopera jest różnorodna – od młodych singli po doświadczone małżeństwa z dziećmi. Jak zatem sformułować przekaz by dotarł do szerokiego grona odbiorców? Jak wzbudzić u potencjalnego Klienta przekonanie, że wybór tego konkretnego dewelopera jest słuszny?

Zespół AVOCADO postanowił oprzeć kampanię na prostej psychologicznej zależności – społecznym dowodzie słuszności. Społeczny dowód słuszności to zasada, gdzie jednostka podejmuje decyzje w oparciu o zachowania innych ludzi. Jednostka nie wiedząc, który wybór czy decyzja jest słuszna podejmuje taką decyzję jak większość grupy.

W kampanii zostały wykorzystane wizerunki różnych osób w różnych sytuacjach życia codziennego z jednym krótkim hasłem: „On/ Ona kupili mieszkanie w ROBYG. A Ty?". By zwiększyć przekonanie o słuszności zakupu mieszkania w ROBYG na ulicach Gdańska pojawiły się billboardy zaprezentowane poniżej:

sierpien_bb_600x300_at_monikasierpien_bb_600x300_sm_marcin

sierpien_bb_791x382_smsierpien_bb_248x171_smlogo

To tylko część z nich – każdy billboard zawierał inną osobę, której nadano imię dla zwiększenia wiarygodności i spersonalizowania przekazu. Z kolei pytanie, które widniało na każdym billboardzie zaczepiało potencjalnego Klienta i skłaniało do refleksji nad wyborem tego konkretnego dewelopera. Jaki był skutek kampanii? Wiele osób odwiedziło biura sprzedaży, a cześć z nich już teraz mieszka w swoim wymarzonym mieszkaniu w ROBYG.

Udostępnij
 

Sonda

Jaki dział Cię interesuje najbardziej?
 

Odwiedzają nas

Odwiedza nas 11 gości